Dan baru2 ni mil aku meseg suami aku, mil cakap fil merajuk dengan suami aku sebab suami aku selalu abaikan mil aku

Assalamualaikum semua.. Mohon min hide profile sy.. Saya hanya ingin meluahkan apa yang saya rasa saat ini.. Cerita ye macam ni.. Mil saya kena dialysis dan kos setiap bulan dalam 3k lebih.. Sekarang ni tengah usaha untuk mohon baitulmal dengan claim mysalam tu.. Aku dan suami memang tak dapat nak bantu sebab kami pun cukup2 makan jek. Aku cakap dekat suami aku.. Minta mil pindah umah cari umah yang murah sikit.. Sebab mil aku duduk umah sewa bayar seribu sebulan.. Gaji fil aku cuma rm1200 jek. Bayar umah tinggal rm200 mana nak beli barang dapur lg kan. Mil setuju nak pindah umah tapi fil aku pula tak setuju.

Rumah yang dia orang duduk ni 2 tingkat so dia sewa kan 1 bilik dekat atas dengan orang yang tak nikah lagi tapi dah ada anak berderet. Aku tak faham kenapa sanggup buat macam tu. Sil aku dah kawen tapi dia dalam proses nak cerai so suami dia mmg tak amek port laa.. Anak dia pun oku jadi sil aku ni ikhtiar laa kerja jaga anak orang. Untuk menampung kehidupan dia dan anak dia. Lepas tu sekarang ni mil aku banyak urusan untuk di settle kan.. Mana nak pergi kwsp nak g baitulmal lg.. Fil aku kerja malam jadi siang dia ada dirumah mesti dia nak rehat.. Tapi dia dapat rehat sekejap jek..

Dan baru2 ni mil aku meseg suami aku, mil cakap fil merajuk dengan suami aku sebab suami aku selalu abaikan mil aku. Siap cakap kalau mil mil meninggal taknak bagi tahu suami aku. Then dia akan bawak diri tinggal kan anak2 dia.. Suami aku cuma 2 orang jek adik beradik dia dan adik perempuan dia.. Sebab semua hal fil aku yang uruskan.. Padahal suami aku dah cakap hari ahad boleh laa dia tolong uruskan.. Kalau hari biasa tak blh sebab dia kerja..

Sebelum ni dia cuti banyak hari sebab uruskan mil. Suami naik kerja je dapat surat warning kedua.. Aku betul2 tak faham.. Suami ada keluarga sendiri nak sara.. Kalau dia tak kerja siapa nak kasi makan pakai keluarga kecil kami ni.. Aku siap cakap dekat suami aku lagi kalau suami aku ni cukup duit nak kasi makan pakai untuk keluarga kecil kami ni aku sikit pun hairan kalau dia tak kerja uruskan mak dia.. Ni kami sekeluarga pun nak makan kais2.. Aku tak faham dengan keluarga suami aku ni.. Parents suami aku macam tak boleh terima yang suami aku ni da kawen dah ada keluarga sendiri.. Aku ni banyak kali mengalah..

Iyelaa pikirkan mil yang tak sihat.. Suami pergi jaga dimlm hari aku tido sesorg.. Sikit pun aku tak kisah. Tapi tetiba fil ckp suami aku anak tak guna.. Suami aku diam jek nampak laa muka dia sedih.. Umm kalau laa kami suami isteri orang senang mmg aku tolong mil aku.. TAK yah susah2 g sana g sini.. Doa kan mil aku sihat macam dulu.. Dia mil yang baik.. Sgt baik.. Tapi bila keadaan dia tak sihat.. Aku tak sanggup tgk.. Tapi aku tak tahu nak tlg dia macam mana.. Doa kan aku diperluaskan rezeki untuk tolong dia orang.. Terima kasih min n semua..

7 thoughts on “Dan baru2 ni mil aku meseg suami aku, mil cakap fil merajuk dengan suami aku sebab suami aku selalu abaikan mil aku”

  1. Nice read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he just bought me lunch since I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thanks for lunch! “We know what happens to people who stay in the middle of the road. They get run over.” by Ambrose Gwinett Bierce.

  2. I’m not sure exactly why but this weblog is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I’ll check back later on and see if the problem still exists.

  3. My spouse and i got peaceful when Louis could complete his basic research from your ideas he was given through your site. It is now and again perplexing to simply be giving for free procedures that other folks could have been trying to sell. We really take into account we have got the writer to be grateful to for that. The main illustrations you’ve made, the simple site navigation, the relationships you give support to instill – it’s everything exceptional, and it is making our son in addition to our family imagine that the article is satisfying, and that’s extremely fundamental. Thank you for the whole thing!

  4. I have not checked in here for a while since I thought it was getting boring, but the last several posts are good quality so I guess I will add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

  5. Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and all. However think about if you added some great graphics or videos to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with pics and video clips, this website could definitely be one of the most beneficial in its niche. Superb blog!

  6. The other day, while I was at work, my sister stole my apple ipad and tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views. I know this is completely off topic but I had to share it with someone!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Exit mobile version