Mil pula tau berjalan, bila suami saya balik mil pura2 penat ada satu hari tu suami saya pernah marah saya sebab saya tak tolong mak dia padaahal bukan apa

Maaf kalau saya post kisah saya disini. bukan saya nak minta simpati sesiapa tpi saya nak minta pendapat kalaian. jangan kecam saya. Saya berkahwin dah 4 tahun dan dikurniankan seorang anak lelaki sekarang berumur 3tahun. Citer ni bermula selepas saya berpindah dirumah mak nya. suami cadang duduk sebulan selepas itu akan pindah. Tpi lain pula jadi nya. suami berkata nak duduk situ sebab gaji suami tak cukup nak pindah duduk menyewa.

Ok sayaa faham. Tapi lama2 kelakuan mak nya kepada saya macam lain. kadang kalau anak2 dia akan pulaukan saya dan akan bahan bahan saya. saya masak tak sedap, tak padai kemas rumah, tak pandai cuci tak pandai itu ini semua la. dia juga kata dia yang buat semua saya dirumah hanya tido sahaja tapi itu tak betul. dia buat cerita padahal saya yang buat semua benda temasuk cuci bilik air. berus taw. Mil pula tau berjalan, bila suami saya balik mil pura2 penat ada satu hari tu suami saya pernah marah saya sebab saya tak tolong mak dia padaahal bukan apa masa tu saya tido kejap sebab saya mabuk pregnat….

Saya Tertekan taw tak dalam keadaan saya yang sarat.. ditakdirkan saya bersalalin ceaser. Dicanang anak2 dia yg saya ni malas masa mengandung sebab tu saya bersalin oprete. aduhh saya dgar pun pilu.. stress rasa tak dihargai.. sampai saya jadi macam nak meroyan sampai susu pun drop. saya terpaksa kasi susu botol tu pun salah mcm kesalahan besar. diejek2 saya manja tak reti kasi ank susu badan sampai suami sayaaa marah sayaa kasi susu botol. tertekan sebab sayaa pantang uma mill. jangan sebab knp sebab saya takda mak….

Ditakdirkan hampir 2 tahun duduk dgn mil. saya pindah sebab suami dpat beli rumah sendiri. bila duduk rumah sendiri.. saya rasa tenang tpi suami saya ni kalau ada masalah masti dia akan mllepaskan kt saya kadang bergaduh pasal kewangan. dia suka naik tangan. bila balik rumah duduk didepan tv bukan nak tolong apa patut bila saya tak sempat masak tu boleh jadi isu gaduh. Dia kata mak dia anak banyak pun boleh hidangkan adik beradik lauk tapi min saya betul tak sempat. saya bukan isteri derhaka kasi duit belanja pun sikit tu pun saya berjimat tapi dia akan tanya tak kan kasi duit itu ini dah habis delema saya.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top