Akhirnya aku sangat m4r4h terus t4rek r4mbot dia masa dia tengah tidur sampai ters€r€t pergi ruang tamu

assalamualaikom semua… saya dah berkahwin hampir 7 tahun dan ada sepasang anak… saya seorang yang bekerjaya dan hampir setiap bulan kerap outstation.

boleh kata 30 hari outstation dan 30 hari cuti ada dirumah.. sepanjang berada dirumah..rumah dalam keadaan bersih dan terjaga..wife seorang yang rajin mengemas umah sebab dia seorang suri rumah sepanjang masa..

tapi sepanjang tempoh kahwin ni.. 3 kali saya pulang dari outstation ke rumah tanpa pengetahuan dia.. nak buat surprise sebab pjj yang agak lama.

kali pertama balik (2 bulan lepas berkahwin), bilik tidur macam rumah kena pecah masuk..penuh dengan seluar dalam dan br4 serta bilik berhabuk (masa ni tumpang rumah mertua) 

kali kedua bila balik outstation, rumah macam t0ng k4ng pec4h..sinki penuh pinggan tak berbasuh. rumah berhabuk tebal, di meja kopi ruang tamu ada mangkuk penuh maggi tak berbasuh. lantai melekit penuh habuk..

rupanya dia cuma pembersih bila saya ada dirumah.. kali pertama kantoi, saya maafkan dia.. sebab tak mahu tergur¡s hati, tiap kali balik mesti saya bagitahu dengan niat dia bersihkan rumah. tapi bila balik dengan kejutan. memang rumah macam t0ng k4ng pec4h..

kali ketiga terjadi awal bulan lepas, perkara yang sama berlaku bila saya balik secara mengejut awal lewat pagi.

Akhirnya aku sangat m4r4h terus t4rek r4mbot dia masa dia tengah tidur sampai ters€r€t pergi ruang tamu. terpinga2 dia masa tu..tapi dia menangis senyap sebab tahu tu salah dia…

dah berbuih nasihat  macam ni jugak perangai.. last2 gaduh besar… “aku tak teragak2 halau dia dari rumah”.  sangat marah sebab ye la dah lama tak jumpa dan ingat haritu boleh ‘bersama’… rupanya smp 4h yang saya dapat. bab kebersihan saya agak bertegas sedikit..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *