Sampai la tiba nak musim pkp hari tu suami berniat nak berhenti kerja kata nya nak tolong saya jaga anak sebab kesian malam2 kerja.

Hi admin. Saya nak meluah ni. hide profile saya yer. Sebelum prgnant anak k2. Suami meggangur 1 bulan. Gari2 gaduh sebab saya tak suka suami tak kerja. barang rumah sewa loan moto mcam mana nak bayar kan. lepas tu dapat kerja gaji basic rm1100. 1 bulan 2 kali cuti je. jadi da banyak overtime campur semua boleh cecah rm1500 hingga rm 1700. Syukur sgat. tup tup baru saya tahu prgnant anak ke 2. rezeki lah kan. sampai la anak ke 2 lahir.

Sampai la tiba nak musim pkp hari tu. Suami niat nak berhenti kerja kata nya nak tolong saya jaga anak kesian malam2 kerja saya pun marah la. bagus2 ada gaji besar bole bayar semua. Tiba2 nak berhenti pula. time pkp tu la kami asyik bergaduh sahaja. Harap bantuan kerajaan mana lah cukup semua bayar hutang saja. Rupa nya suami saya masi perangai sama. Dari sejak pantang anak pertama tuduh saya curang. siapa tak sakit hati.

kerja cukup 1 tahun. berhenti. menggangur. cari lagi kerja baru. balik2 bagitu. apa salah saya. saya jaga anak jaga makan pakai. Sampai hati suami tuduh saya curang time pantang pun tuduh saya curang. Saya slalu stress menangis dalam tidur. balik2 gaduh. saya siap hempas kepala kat dinding. saya tekanan. kadang sakit hati saya siap luka2 kan tangan saya. suami pujuk kejap jak lepas tu mulai tuduh balik.

Sampai la musim pkp ni. Saya niat nak bjualan. Ada untung tu sikit2. kurang di rumah. Top up sikit2. bila bantuan kerajan dah dapat. Suami kata bank in di asnb dia rm100. Simpanan konon. bila saya kata nak simpn jugak kat akaun saya dan anak sulung. Bole dia kata. baru ingat nak simpan ke. kalau aku tak simpan. ko pun tak pandai la nak simpan kan. amboi. sedap mulut dia kata. Baki lain. bayar hutang tu. Beli barang rumah. baju anak2.

Bila malam dia tanya. Bagi lah upah rm50. Saya sendri pun tak simpan apa2. kosong. tambah sakit hati..m kamu rasa bila istri yang bniaga. memang lah suami ada tolong. tolong tak ikhlas pun. mgungkit balik. Saya diam saja. malas nak layan. kadang mulut bisa cucuk2 hati kita. ada je nak cakap diri kita buruk. buat apa nak beristeri kalau nak sakit kan hati kita. Kita czer pun belum baik lagi. sudah bniaga sini sana. bawa anak lagi. penat dia bangun subuh buat smua. sabar saja lah. Hebat nya wanita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *