Setia hari saya fikir beli lauk apa guna duit gaji saya yang sehari saya dapat 30 ringgit sedangkan suami cuma tahu blik tanya ada makan ape

assalmualaikm. Saya tak tau lah dengan keadaan saya sekarang ni. Letih, giveup, depres, menangis, nak jerit, nak marah semua ada.

Awalnya saya pecaya cinta lepas kawin ni bahgia tapi 2 bulan je bahgia lepas pada tuu allah ja tahu sampailah 5 thn usia pekahwinan saya. saya nak luah suara hati wanita yang dah lama saya simpan.

Mungkin ada yang senasib dengan saya. Saya terlalu sayagkn rumahtngga saya. Kalau boleh taknak terjadinya cerai ni..

saya bukan nak aib suami tapi cara dia sikap dia buat kan saya rasa saya dah tersilap langkah terima dia sebagai suami kadang2 rasa macam nak cerai.

Kalau lah dia tahu saya penat keja nolong org masak untuk jual tengahhari. Balik dari keja saya uruskn rumah. kadang tu sambil basuh baju dgn mesin manual buat saya letih kadang saya nangis smbil basuh baju sambil memikir betapa penatnya saya.

Saya sidai kain. Saya angkat dan lipat kain, saya basuh dan terap pinggan, saya kemas rumah, saya bersih luar rumah, saya urut diri sendiri bila sakit bdn, saya yang masak makan. Saya yang bli brg rumah.

Setia hari saya fikir beli lauk apa guna duit gaji saya yang sehari saya dpt 30 ringgit sedangkan suami cuma tahu blik tanya ada makan ape? Awak masak ape? ada bancuh air tak? baju saya mane?

seluar saya awak dah basuh ke, pinjam duit sikit boleh tak? saya tak kisah awak masak ape saya mkn je.
Bila pinjm duit tak byr blik. Seribu alasn dia bgi, saya akur.

Dah ribu dia pinjm smpai saya segan bila nk minta utang. Nafkah tak bg. Bila saya minta bru bg itupun muka dia dah masam mencuka. Dia sllu dgn henfon. Kadang tak tidur dalam blik, bila dia perlukan bru dia tidur dalam blik.

Dia slu blnja fmly dia makan tapi saya tak penah dia blanja pun. Belikan saya apa apa semua saya beli sndiri. Kawn ajak bejalan dia pgi. Saya ajak kemana ada saja alasan dia duit tak ada..

minyk keta tak ada. Sembhyang 5 waktu pun dia tak buat. Dia tak penah bimbing saya. Kalau saya tegur atau nak bimbing dia lagi dimarahnya saya ni..

sebagai istri saya dapat rasekan saya kurang pehatian. Saya kurg kasih sayag. Dia tak penah sayang saya manjakn saya sebagai sorang istri.

Sebagai suami dia pun tahu selain ibu. Kalau istri pun tak redha dengan sikap dia dan cara dia culaskan tggungjwb dia. Dia tak akan kemana. Allah maha mengetahui.

Kepada semua suami diluar sna.. sayagilah istri anda manjakn dia beri pehatian lebih utk dia bantu dia jaga rmhtangga.. kalau lah suami suami thu penatnya urusi rmhtangga.

bagi nafkah sdekah pada istri sb istri dh totlong urusi rmh. Minta selau istri doakn anda. Jangan tinggl smbhyang 5 waktu. Kalau tinggl goyah lah rmhtngga.

1 thought on “Setia hari saya fikir beli lauk apa guna duit gaji saya yang sehari saya dapat 30 ringgit sedangkan suami cuma tahu blik tanya ada makan ape”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top